LLicències i comunicacions d'obres

Els tràmits de llicència d'obres permeten gestionar la sol·licitud de llicències o presentar comunicacions prèvies per a la realització d'obres, en compliment de la normativa urbanística vigent i l'ordenança municipal corresponent.

Els tràmits de llicència d'obres permeten gestionar la sol·licitud de llicències o presentar comunicacions prèvies per a la realització d'obres, en compliment de la normativa urbanística vigent i l'ordenança municipal corresponent.

Per tramitar una llicència d'obra a l'Ajuntament de Santa Susanna, cal seguir els passos següents:

1) Determinar el tipus d'obra:

Obres que requereixen projecte tècnic: Inclouen construccions de nova planta, ampliacions, reformes significatives, modificacions, rehabilitacions o demolicions.

Obres que no requereixen projecte tècnic: Són intervencions menors que no afecten elements estructurals ni modifiquen l'ús de l'edifici.

2) Preparar la documentació necessària:

Per a obres amb projecte tècnic:

  • Sol·licitud de llicència d'obres degudament emplenada.
  • Projecte tècnic signat per un professional qualificat.
  • Altra documentació que l'Ajuntament pugui requerir.

Per a obres sense projecte tècnic

  • Comunicació prèvia d'obres sense projecte tècnic.
  • Memòria descriptiva
  • Fotografies
  • Declaració del volum de runes que es preveu generar i càlcul de la fiança per gestió de runes i residus de construcció (11€ x TM de runa amb un mínim de 150€).
  • Acreditació de l'acceptació d'un dipòsit per part d’un gestor autoritzat, per respondre de la correcta gestió de les runes ☒ Justificant d’haver dipositat la garantia per reposició d’elements urbanístics (600€) 
  • Justificant del pagament de l’autoliquidació de la taxa, i presentació de la declaració de l’ICIO corresponent a l’Organisme de Gestió Tributària (telèfon 93 472 92 32).
  • Altres documents que l'Ajuntament pugui requerir.

3) Presentar la sol·licitud:
  • Presencialment: A les oficines de l'Ajuntament, de dilluns a divendres, de 8:30 a 14:00 hores, amb cita prèvia.
  • Telemàticament: Mitjançant la instància genèrica disponible al portal web de l'Ajuntament.

4) Abonar les taxes corresponents:

Les taxes i fiances associades a la llicència d'obres es determinaran en funció del tipus d'obra i s'indicaran durant la tramitació.
Pel que fa a DIPÒSITS I FIANCES:

Per garantir la reposició dels paviments, infraestructures, serveis o mobiliari urbà que puguin haver resultat afectats per les obres, s’haurà de dipositar una fiança que, en el cas de les obres en règim de comunicació prèvia, serà de 600€, sense perjudici que el serveis tècnics municipals puguin exigir un import superior en atenció a les característiques de l’obra. En el cas de les obres en règim de llicència, la quantia de la fiança serà la indicada per la llicència. 

La fiança es farà mitjançant aval bancari o ingressant el seu import al compte ES50 0182 6035 46 0200042765, fent-hi constar el nom de l’interessat.

5) Esperar la resolució:

Un cop presentada la sol·licitud i abonades les taxes, l'Ajuntament valorarà la documentació i emetrà la resolució pertinent. En els casos de comunicacions d’obres que no requereixen projecte les obres es poden iniciar si s’ha presentat tota la documentació assenyalada amb una creu en l’imprès.

 És recomanable contactar amb l'Ajuntament per confirmar els requisits específics segons el tipus d'obra que es desitgi realitzar.