Santa Susanna reacciona i accelera el projecte de turisme “smart” i sostenible

Dilluns, 11 de de maig de 2020 a les 10:00

L’Ajuntament i la Diputació de Barcelona treballen conjuntament una estratègia de destinació turística intel·ligent i sostenible.

L’Ajuntament de Santa Susanna sempre ha fonamentat la seva iniciativa política en fer de la necessitat virtut. Per això, no vol deixar passar l’oportunitat per tirar endavant, accelerant, una proposta de transformació del model turístic del poble i que el situï com una destinació tecnològicament intel·ligent i respectuosa amb el medi ambient. De fet, Santa Susanna el que fa és posar-se a la cresta de l’ona dels objectius de la Unió Europea en matèria de turisme. I ho fa perquè el turisme representa el 70% del PIB de Santa Susanna amb 13.000 places hoteleres i 3.100 de càmping. La Diputació de Barcelona avala i participa d’aquesta estratègia.

[Llegiu-ne més a continuació]

A grans trets, el projecte combina el respecte per al medi ambient, el que coneixem com a sostenibilitat, amb el desenvolupament tecnològic. I en aquest mateix context, aprofitar aquesta tecnologia per aconseguir disposar de més informació per posar-la al servei de la comercialització de la destinació. Per exemple, la política europea dels pròxims anys prioritza una mobilitat sostenible, que vol dir un ús de mitjans de transport que no contaminin. Santa Susanna treballa si seria factible reduir a la mínima expressió l’ús del vehicle privat (tret de l’elèctric) dins el seu casc urbà. Això significaria disposar de més carrils bici i de vehicles elèctrics, millor xarxa pública  de transport, espais de vianants i, sobretot, aparcaments estratègicament situats.

I en el segon cas, l’ús de la tecnologia i el seu reaprofitament, es treballa en disposar a les platges de wi-fi gratuït que serviria per donar un servei als visitants però, alhora, saber quins són els seus gustos, què volen i, amb aquesta informació, poder-los oferir serveis.

L’estratègia de Destinació Turística Intel·ligent és una resposta de futur als temps que vindran i que estan marcats per la crisi sanitària. L’alcalde Joan Campolier assegura que “Santa Susanna no es vol deixar portar pel desànim, al contrari. És ara quan hem de dissenyar el nostre futur a 20 anys vista”. Campolier insisteix que “tenim tots els actius al nostre abast amb un entorn mediambiental que és l’enveja de molts; un sector primari (pagesia, camps, conreus...) actiu; una xarxa hotelera de qualitat; un turisme familiar; unes platges de postal... Tot això --continua l’alcalde-- ho hem de repensar i projectar amb la mirada posada en la Santa Susanna dels pròxims vint anys. I això passa per la combinació de tecnologia i respecte per al medi ambient”. L’alcalde Campolier ha volgut agrair al president de l’Àrea d’Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació, Josep Arimany, “el suport rebut per portar a terme aquest projecte”.

Santa Susanna ja forma part de la Xarxa de Turisme Intel·ligent i participa dels principals fòrums innovadors en aquesta matèria.

Darrera actualització: 11.05.2020 | 11:59