Santa Susanna obté el premi CETT Alimara d’investigació pel projecte sobre la petjada de carboni del turisme local

Dijous, 16 de de maig de 2024 a les 00:00

L’alcalde Joan Campolier recull el guardó que atorga el centre universitari de referència de Turisme, Hostaleria i Gastronomia, adscrit a la Universitat de Barcelona; conjuntament amb B-Travel; i la col·laboració de l’Organització Mundial de Turisme i la Generalitat

L’Ajuntament de Santa Susanna ha estat guardonat amb el Premi CETT Alimara 2024 en la categoria de "Through Sustainability" pel projecte anomenat "Càlcul i verificació (AENOR) de la petjada de Carboni del sector turístic de Santa Susanna". L’alcalde Joan Campolier ha recollit el premi en el decurs de La Nits dels Alimara, que s’ha fet aquest dijous a l’Hotel Alimara de Barcelona.

El mes de gener, Santa Susanna es va convertir en la primera destinació turística de sol i platja d’Espanya que certificava oficialment la seva petjada de carboni d'acord amb l'estàndard internacional ISO 14064. L’empresa Global Omnium, que va fer tot el procés de càlcul i preparació necessari per fer l’estudi, certificava que el turisme a Santa Susanna, durant el 2023, va tenir un impacte de 335.465,09 tones de CO2 a l’atmosfera. Aquesta dada ha estat avalada per l’Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR). La certificació abasta la totalitat del cicle de vida de l’activitat turística: transport a i des del destí; allotjament; consum dels turistes, excursionistes i passatgers de creuers; consum d’energia i aigua; transport intern; neteja viària, i infraestructures.

Aquesta certificació és el punt de partida per poder dissenyar una estratègia de reducció de les emissions –via projectes de reducció– o la seva compensació (que també implica indirectament reducció, a través de projectes que generen reduccions amb què compensar les emissions). 

40 anys de premis

Els Premis CETT Alimara Barcelona es van crear el 1984. Están organitzats pel CETT, el centre universitari de referència de Turisme, Hostaleria i Gastronomia, adscrit a la Universitat de Barcelona, i B-Travel, en col·laboració amb l’Organització Mundial de Turisme i la Generalitat. Els premis reconeixen aquells productes, serveis, estratègies o accions que aporten una visió innovadora en l’àmbit de la comunicació, la digitalització, la sostenibilitat i la recerca als sectors turístic, hoteler i gastronòmic.

El concepte d’alimara simbolitza la flama que atreu i connecta persones, esdevenint el nexe entre l’àmbit acadèmic amb el teixit empresarial i institucional. 

Darrera actualització: 16.05.2024 | 19:16