Ajuntament, Generalitat i empresaris es conjuren per construir un model turístic pels pròxims 20 anys

Dimecres, 6 de de març de 2019 a les 09:00

Santa Susanna acull una trobada entre els responsables d’Empresa, Competitivitat i Turisme de la Generalitat i el sector turístic del municipi 

Els responsables de l’Ajuntament de Santa Susanna, del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat i del sector turístic d’allotjaments, de comerç i activitats complementàries del municipi s’han reunit per analitzar la situació del turisme i el seu futur. La trobada ha estat propiciada per l’alcalde, Joan Campolier, com a punt de partida perquè el sector públic i el sector privat redissenyin el model turístic de Santa Susanna pels propers 20 anys.

La reunió ha estat presidida per l’alcalde Campolier i ha comptat amb la participació de Joaquim Ferrer, secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Coneixement; Octavi Bono, director general de Turisme de la Generalitat; Joaquim Arnó, president del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme; i 25 empresaris del sector. A més de l’alcalde, també hi eren presents, Sílvia Vives, regidora de Promoció Econòmica, Turisme, Fires i Festes i Mercè López, gerent de la Fundació Turística.

L’alcalde ha animat els assistents a continuar sent creatius, imaginatius i a innovar pel mantenir el nivell d’excel·lència de Santa Susanna. “Tenim clar quin és el nostre model –va dir Campolier—el turisme familiar, l’esportiu i el de negocis. Tenim clar que tenim un sostre de 22.000 places hoteleres. I tenim tot això clar perquè sabem que el nostre és i ha de continuar sent un model basat en la qualitat. Però també sabem –va rematar l’alcalde—que cal renovar-se perquè sinó pot passar el que ja està començant a passar en alguns municipis turístics no gaire llunyans, que comencen a patir”.

Però mentre es redissenya el futur cal treballar el present. Campolier va explicar que s’estan explorant noves possibilitats que permetin ampliar l’oferta i desestacionalitzar-la (turisme de natura, senderisme i rutes en bicicleta i a cavall); i vincular el coneixement i la formació amb el municipi perquè aportin valor afegit (oferta de cicles formatius de guies eqüestres, de muntanya i nàutics). El poble també aspira a ser referent de les destinacions intel·ligents i sostenibles. Per això, davant els responsables de turisme del govern català, Campolier va remarcar que Santa Susanna està interessada en formar part dels projectes que la Generalitat engegui al voltant d’aquests temes. També va anunciar que l’empresariat seguirà estant representat, quan la Fundació Turística ja estigui dissolta, a través del Consell de Turisme de Santa Susanna.

L’alcalde va posar sobre la taula un problema que neguiteja el sector: la lentitud en la tramitació administrativa. Aquesta és una dificultat que perjudica objectivament els empresaris que volen invertir i que veuen eternitzar-se les tramitacions. També la voluntat inequívoca dels susannencs i susannenques de poder competir en caràcter d’igualtat amb qui sigui. I això passa per disposar de les eines adequades, com és la fibra òptica professional.

Bones perspectives per al sector

El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, i el director general de Turisme, Octavi Bono, han explicat que la Generalitat està treballant en un pla de màrqueting que persegueix prestigiar al sector turístic, i un pla estratègic per dibuixar el futur que passa, també, per definir el sostre de visitants per a Catalunya. L’objectiu de la Generalitat és doble: potenciar la qualitat per damunt de la quantitat (menys turistes però que tinguin un nivell de despesa superior) i desestacionalitzar l’activitat per allargar la temporada.

També s’ha fet un repàs a les dades turístiques del 2018 remarcant que s’ha estancat la vinguda de turistes però que, en canvi, els ingressos han augmentat un 7,2% respecte el 2017. I han indicat que segons l’Organització Mundial de Turisme (OMT) les perspectives turístiques per a Catalunya són bones.

Els empresaris del sector turístic demanen millorar la sensació d’inseguretat que els turistes els han exposat en ocasions. No parlen de manca de seguretat a Santa Susanna, sinó de les sortides dels turistes, especialment a Barcelona, dins del seu programa de vacances. El sector ha advertit la Generalitat de la fatiga que representa haver de tramitar autoritzacions administratives que s’eternitzen. En aquest camp, han demanat un esforç per revertir les traves administratives en benefici de la generació de riquesa i de llocs de treball.

Darrera actualització: 06.03.2019 | 16:19