Santa Susanna tindrà platges intel·ligents a partir de l’estiu

Divendres, 6 de març de 2020 a les 09:00

Un servei de WiFi gratuït i un CRM seran les primeres eines d’un programa extens que vol convertir el poble en una referència de turisme intel·ligent

El govern municipal parteix de la base que l’actualització dels serveis és essencial perquè Santa Susanna mantingui el seu atractiu. Des de fa temps s’està treballant l’ús de les noves tecnologies en la destinació turística. El municipi ja forma part de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents i aquest estiu posarà en marxa la primera fase del programa pilot de Platges Intel·ligents i Saludables.

L’alcalde, Joan Campolier, ha rebut aquesta setmana al president de l'Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona, Josep Arimany i Manso, amb qui ha analitzat l’estat del projecte. Es tracta d’una iniciativa molt ambiciosa que s’haurà de dur a terme en diverses etapes i que vol tecnologia intel·ligent per fer una gestió més eficient i sostenible de la destinació turística. Aquest és el repte de Santa Susanna un cop assolit el topall de les 22.000 places hoteleres. Josep Arimany ha afirmat que el projecte tindrà el suport econòmic de la Diputació ja des d’aquesta temporada.

La primera fase del projecte consistirà en l’oferta d’un servei de wifi gratuït a la platja que permetrà als usuaris disposar dels serveis d’internet amb una velocitat adequada. Associat a aquest servei hi haurà un CRM (Costumer Relationship Management), és a dir, un software de relació amb els usuaris que permet detectar i identificar els seus patrons de comportament amb l’objectiu de millorar-ne l’experiència. Es tracta de conèixer allò que interessa o necessita el visitant o usuri de la platja de Santa Susanna per després poder-li oferir. D’entrada hi ha uns serveis bàsics indispensables com és, per exemple, la informació meteorològica.

La cultura del benestar i la sostenibilitat defineixen el marc d’actuació i millora dels entorns i serveis de la nova demanda turística. Per això, Santa Susanna entén que és imprescindible treballar els serveis complementaris de la destinació.

Darrera actualització: 06.03.2020 | 13:38