Els alumnes del Tecnocampus s’interessen pel model turístic d’èxit de Santa Susanna

Dimecres, 27 de de febrer de 2019 a les 09:00

Els alumnes del Grau de Turisme del Tecnocampus de Mataró han conegut de primera mà el model turístic de Santa Susanna. L’alcalde del poble, Joan Campolier, acompanyat de la regidora de Promoció Econòmica, Turisme, Fires i Festes, Silvia Vives, ha fet una màster class per explicar les claus de l’èxit turístic que representa Santa Susanna: un entorn natural cuidat i respectat; una platja extensa, neta i d’aigües cristal·lines; una bona connexió amb la Costa Brava i, sobretot, amb Barcelona; i una distribució no invasiva a la vida local.

Campolier, a qui el doctor en Economia i turisme per la Universitat Abat Oliva CEU, Benet Maimí, ha presentat com “un visionari de la planificació i ordenació turística quan ni existia", ha detallat l’oferta turística de Santa Susanna i el seu perfil familiar. Es tracta d’un client que busca tranquil·litat, comoditat i serveis, que és el que troba al municipi.

Ara bé, Campolier ha explicat que Santa Susanna sempre ha combatut els models turístics basats en el rendiment econòmic a curt termini, és a dir, en la massificació i l’explotació intensiva dels recursos que criden l’atenció al turista: sol i platja. Als alumnes de l’assignatura de Planificació Turística del Grau de Turisme, l’alcalde els va explicar la importància de l’urbanisme, de la planificació i de l’ordenació del territori (la distribució dels actius dins el terme municipal) per fer compatible una activitat econòmica del sector terciari, el turisme, i una del sector primari, l’agricultura, amb la zona residencial. Per això va insistir que urbanisme, planificació i ordenació del territori són claus per trobar l’equilibri. Això explica que un poble de poc més de tres mil habitants tingui un parc hoteler de gairebé vint mil places hoteleres sense que s’hagi malmès ni el front marítim, ni l’entorn agrícola, ni l’espai natural i paisatgístic del municipi.

Per consolidar el perfil de turisme que un municipi desitja -ha explicat l’alcalde de Santa Susanna al Tecnocampus- és imprescindible crear productes atractius que vagin dirigit a ells. Això Santa Susanna sempre ho ha tingut clar. I va posar alguns exemples: el Campionat d’Europa de Fitness, el Raid Hípic Internacional Barcelona-Santa Susanna o el Bol d’Or de Pétanque, un campionat de petanca que reuneix milers de participants de França, Alemanya i Bèlgica.

El Tecnocampus de Mataró és el centre universitari de referència a la comarca. Està adscrit a la Universitat Pompeu Fabra i està al bell mig del parc tecnològic del mateix nom.

Darrera actualització: 27.02.2019 | 13:20